Eldy Postat 9 augusti 2013 Postat 9 augusti 2013 Haha, du som hade sådana problem att hitta ett bangaipar och som du väntade. Nu verkar det som du kommer få ett kraftigt överskott Riktigt roligt, även om det inte blir något är det ju ett tecken på att de känner sig hemma och trivs. Blir ju sugen på att skaffa ett par bara för att se om jag lyckas med....men kanske skall vänta ett tag och köpa ett stim av dig Grymt jobbat med sjöborren. Citera
ikola Postat 9 augusti 2013 Författare Postat 9 augusti 2013 Haha, du som hade sådana problem att hitta ett bangaipar och som du väntade. Nu verkar det som du kommer få ett kraftigt överskott Riktigt roligt, även om det inte blir något är det ju ett tecken på att de känner sig hemma och trivs. Blir ju sugen på att skaffa ett par bara för att se om jag lyckas med....men kanske skall vänta ett tag och köpa ett stim av dig Grymt jobbat med sjöborren.Hej MarkusOM det blir några yngel så får du väl ställa dig i kö efter Edward, han är också sugen.Men vi får väl se om det blir några först.Sedan skall de ju dras upp också.Jag skall sätta igång med Artemia, det har jag inte gjort på ca 15 år. Citera
Genne Postat 13 augusti 2013 Postat 13 augusti 2013 Hej MarkusOM det blir några yngel så får du väl ställa dig i kö efter Edward, han är också sugen.Men vi får väl se om det blir några först.Sedan skall de ju dras upp också.Jag skall sätta igång med Artemia, det har jag inte gjort på ca 15 år.Mata med fryst Cyklops mycket smidigare MVH/Glenn Citera
ikola Postat 13 augusti 2013 Författare Postat 13 augusti 2013 Tack för tipset.Du tror att det räcker ?Det vore ju smidigt att inte behöva kläcka Artemia. Citera
Genne Postat 13 augusti 2013 Postat 13 augusti 2013 Tack för tipset.Du tror att det räcker ?Det vore ju smidigt att inte behöva kläcka Artemia.Jag är säker på att det räcker har aldrig kört med annat, diggar din "fake urchin" borde kunna funka Citera
ikola Postat 13 augusti 2013 Författare Postat 13 augusti 2013 Då tror jag att jag provar utan Artemia.Om inte annat så kanske det kan bli fler kullchanser längre fram.Har precis varit in i den lokala zooaffären och köpt en yngelkasse.Ska se om jag kan få över dom dit om det blir några yngel.17 dagar är det idag sedan leken skedde. Citera
Guest Postat 13 augusti 2013 Postat 13 augusti 2013 Rackarns vilket fin kar Jag har ett djur som dina bengaler skulle gilla Discosoma sp. 21 25cm Men då måste du ha större kar heheNä men allvarligt du har verkligen fallenhet för detta jätte bra jobbat. Citera
ikola Postat 13 augusti 2013 Författare Postat 13 augusti 2013 Tack PatrickDiscosoman kan nog bli intressant snart, större lär det nog bli här förr eller senare.Gällande fallenhet så är det nog mycket tur samt att tacka alla på guiden för den info man får här. Citera
Guest Postat 13 augusti 2013 Postat 13 augusti 2013 Ser iaf fantastiskt ut. Då vet du vart det finns en STOR om jag ej sålt den innan Citera
krille 55 Postat 13 augusti 2013 Postat 13 augusti 2013 Du fick ju tag i ett himla bra utgångsmaterial och starta med. Ha ha, skojar bara. Du har verkligen tagit väl hand om och utvecklat karet. Citera
kladd3 Postat 13 augusti 2013 Postat 13 augusti 2013 Lycka du bra så ställer jag mig oxå på kö Citera
ikola Postat 13 augusti 2013 Författare Postat 13 augusti 2013 Du fick ju tag i ett himla bra utgångsmaterial och starta med. Ha ha, skojar bara. Du har verkligen tagit väl hand om och utvecklat karet.Ja, men känner du igen många djur från när jag startade ?? Citera
ikola Postat 13 augusti 2013 Författare Postat 13 augusti 2013 Lycka du bra så ställer jag mig oxå på kö Ställ dig gärna på kö, men, det finns ju inget att köa för än. Citera
krille 55 Postat 13 augusti 2013 Postat 13 augusti 2013 Nä du har verkligen tagit det vidare i utvecklingen Citera
ikola Postat 13 augusti 2013 Författare Postat 13 augusti 2013 KrilleSka inte du jobba nu ?Inte vara på guiden nu Citera
krille 55 Postat 13 augusti 2013 Postat 13 augusti 2013 Jag jobbar för fullt. Är klar med riggningen så nu gör maskinen jobbet. Citera
ikola Postat 16 augusti 2013 Författare Postat 16 augusti 2013 Rackarns vilket fin kar Jag har ett djur som dina bengaler skulle gilla Discosoma sp. 21 25cm Men då måste du ha större kar heheNä men allvarligt du har verkligen fallenhet för detta jätte bra jobbat.Du menade Diadema va ? Citera
Guest Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 Jaja men. Hur fick jag till det där hehe. Tur du förstod vilken man mena Citera
ikola Postat 18 augusti 2013 Författare Postat 18 augusti 2013 Nu har min Bangaihane tuggat i 22 dygn.Får hoppas att han släpper snart för det är jobbigt att bara gå o vänta.Han håller sig över min falska sjöborre så med lite flyt kanske han släpper där. Citera
krille 55 Postat 18 augusti 2013 Postat 18 augusti 2013 Hur är det Conny? Känner du dig skengravid. Jobbigt att gå i väntans tider. Citera
ikola Postat 18 augusti 2013 Författare Postat 18 augusti 2013 Ja, det är görjobbit på ren värmländska.Och inga kort får ni heller.Rutan är inte rengjord då jag inte vill störa hanen i onödan. Citera
Edward Postat 18 augusti 2013 Postat 18 augusti 2013 Vi förväntar oss lite bilder när dom små kikat fram. Citera
ikola Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 http://youtu.be/z4yrb6ltkXQNu måste det väl snart va dags? Citera
bjomat Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Ser så ut Smart med fakeborre!!Med vänlig hälsning, Björn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.