Gå till innehåll

ph/temp mätaren funkar inte på min GHL ProfiLux 3.1A


Lasse.E

Rekommenderade inlägg

Har i dagarna fått hem min GHL ProfiLux 3.1A och har försökt att kalibrera min temp/ph probe. Jag gör som det står i manualen att den ska vara torr och rengjord och själva kalibreringen går bra har använt ph4 och ph7 men efter kalibreringen går ph värdet alltid upp till 10,50 och efter ett tag så står det i displayen PH1 ---- . Temp mätaren fungerar som den ska och efter vad jag förstår så har proben 2 funktioner PH och temp eller är det jag som är ute och cyklar? Har läst lite och en del skriver att det ska finnas något slags plast skydd på proben men det fanns det inte på min när jag fick den. Men det kanske är olika på olika modeller? Om någon vet vad det kan vara för fel får gärna dela med sig, ska lägga proben i ph vätska under några dagar och se om det ändrar något.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Bjomat för info då får jag investera i en ph probe ,men konstigt då det går att göra inställningar och kalibrera proben i menyn för ph och den piper till efter varje kalibrerings steg? Inte lätt att förstå att den inte finns när det i både pc programet & på displayen står att den är igång. Tack än en gång Med vänlig hälsning/Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...