plattfische Postat 18 januari 2013 Dela Postat 18 januari 2013 Eller, ja, kusin och kusin. Men vad är det för anemonfiskar som dyker upp i slutet av detta klipp? (Och då syftar jag alltså inte på dykaren ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 januari 2013 Dela Postat 18 januari 2013 Här har du clownfiskar:http://se.reeflex.net/kategorie/1.htmlMen det ser ut lite som denna:Amphiprion perideraion. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
plattfische Postat 18 januari 2013 Författare Dela Postat 18 januari 2013 Hm, ja det ser ju ut att stämma. Tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 18 januari 2013 Dela Postat 18 januari 2013 Jag ser bara ett sträck över ryggen och inte det som går på andra hållet så det kan vara en Amphiprion akallopisos Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
plattfische Postat 19 januari 2013 Författare Dela Postat 19 januari 2013 Ja det var faktiskt inte så lätt att avgöra. Jag gick in i råmaterialet och tog några stillbilder, och det ser nog ut att vara Amphiprion perideraion:Nästa fråga blir då förstås om det går att få tag på dessa små gynnare... men det blir inte aktuellt än på ett tag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 19 januari 2013 Dela Postat 19 januari 2013 Jadå dom är inte helt ovanliga.Jag köpte ett par på oceanakvarium för ett par veckor sedan.Han hade båda sorterna hemma då så det finns nog annars kan du be din handlare ta hem åt dig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.