Gå till innehåll

Tunze stream frågor


Guest junkie

Rekommenderade inlägg

Guest junkie

Hej!

Nu har jag precis slängt in mitt nya Tunze streamer kit (2st 12000l/h + Multicontroller 7094).

Ställer nu frågan till er som har eller har erfarenheter av dessa hur ni har ställt in era pumpar (med 7094:an) för jag tycker det blir rena stormen i akvariet om jag drar på lite. Fanns ju en del inställningsmöjligheter.

Ha satt en i varje hörne som skjuter snett mot framrutan.

ps. det är ju ett ganska angemänt problem men är tacksam för svar så mina bubbelkoraller inte blir kinkiga.

MVH, Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde utav en att då man kör med mulltikontrollern ny eller gammal så skall pumparna gå hela tiden för att ej fiskar skall simma in och bli fiskfärs ;)

När jag hadde min 12000L/h så körde jag intervall på ca kl 1300 på den ratt man kunde ställa in tror att det var ca 4sek mellan max flöde och min

Max hadde jag på max och min på nästan det minsta för att bla att det skulle lugna ner sig på natten med hjälp utav fotocellen.

Satte även en 50mm PVC böj för att kunna ha pumpen på bakrutan å rikta snett men hadde även en 45graders som jag senare körde på hela tiden. Pumpen hadde jag gömmt inne bland stenarna för att slippa se monstren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...