wallejr Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Jag har kollat runt lite på led till mitt första saltakvarium och har fastnat förEcoxotic 36" Panorama Marine LED - färgåtergivningen verkar sjukt bra ochkan justera vit o blått individuellt.Jag undrar om någon har denna - var den är köpt isf eller har tipspå var man kan beställa på nätet för att få leverans till sverige.Vill ha en diskret ramp som jag kan ha i min Juwel ramp till ett rimligtpris när det är det första. Citera
freguz Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Jag har kollat runt lite på led till mitt första saltakvarium och har fastnat förEcoxotic 36" Panorama Marine LED - färgåtergivningen verkar sjukt bra ochkan justera vit o blått individuellt.Jag undrar om någon har denna - var den är köpt isf eller har tipspå var man kan beställa på nätet för att få leverans till sverige.Vill ha en diskret ramp som jag kan ha i min Juwel ramp till ett rimligtpris när det är det första.Länk? Citera
wallejr Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Missade den:http://www.ecoxotic.com/panorama-marine-led-system.html#ixzz2DYvMLD56 Citera
akutmottagning Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 e dom så billiga igentligen? den största är enbart på 50w Citera
wallejr Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 det är sant, men kollar man deras akvarium guide så står de tydligt vad som rekommenderas beroende på volym.Vad andra sagt också så är inte alltid led watt detsamma som t5l/t8 watt? Citera
akutmottagning Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 det stämmer att led är kraftigare än t5 om man går på watt. men 50w räcker knappt till 100l kar om man vill ha sps knappt till lps heller. jag har 390w led till mitt 375l35 w räcker till ett nano eller fraggtank i mitt tycke. ska man ha bara fisk funkar det säkert bättrestår även att dessa är till för fish only och soft corals. så dom funkar inte till sps o lps Citera
freguz Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Hmm 24 vita och 16 blåa, för min del skulle jag nog behöva köra blå på max, och dimma ned de vita en del, för att få trevligt ljus, då tappar man ju en del effekt, och effekten är tämligen låg redan från början.Kolla på ramper med 3w dioder är mitt tips, tex Razor eller Mazarra, finns i Sverige dessutomRazor 120w för 3995:-http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=1635 Citera
wallejr Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 tack för tipset ska läsa på om den lite mer. det jag blev fäst vid på Ecoxotic var hur smidigt det var att reglera samt filmerna som visar på riktigt fin färgåtergivning. vill inte ha för vitt och kallt i akvariet. Citera
wallejr Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 min andriod klient gillar tydligen att lägga upp dubbla poster.ber om ursäkt för det Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.