Gå till innehåll

Äntligen nytt akvarium.Spännande tider!


Zanders

Rekommenderade inlägg

Hej.

Jag har varit lite inaktiv på forumet då jag har brottats med 3 barn och 2 hundar genom ett husbygge och sjukhusvistelser med nyfödda barn och total omställning när man flyttar från storstan till landet. Möbler, färger, tapeter, trädgård osv är i stort sett klart så nu har jag fått klartecken av min käraste att få släpa in ett litet akvarium hemma så jag beställde ett litet Max S-Line 650.

Ska ta det lite lungt under planeringen nu och försöka få i ordning på en snygg design i karet!

Nu är det bara den där eviga väntan innan man får sitt "lilla" paket och får sätta upp allt.

Spännande tider (lovar att uppdatera mera)

/Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar dyka upp ett par sådana här kar nu :)

Ska jag vara ärlig så satt jag och ritade på ett kar och snubblade in på en sida med en bild på detta kar och kände bara att det skulle bli sjukt skönt att slippa allt jox och bara ställa dit nått färdigt. Sen är dom ju inte direkt fula heller.

Har lite frågor, det är ju typ 3 år sedan jag höll på med saltkar.

Vilka salter kör folk med nu som är vettiga, vilka tester är mest pålitliga, vem har bra levande sten, lite tips på typ det viktigaste innan starten vore skönt och få. Frågar hellre nu än ser dum ut sen :)

/Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lång är leveranstiden?

Jag fick mars.

Och enligt en red sea kille som postat på reef central så är det lång väntetid men att dom samtidigt har utökat tillverkningen i sin nya fabrik.

Räkna kallt på en månad eller så just nu skulle jag säga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...