Gå till innehåll

belysning 170 l


impala

Rekommenderade inlägg

hej alla jag heter micke och är väl ny här och på saltsidan . är ingen nybörjare i akvarievärlden men har nog mycket att lära om salt.

jag har en kub på 170 liter med måtten 55*45*70. då 70 är höjden så är min fråga om 150 w MH är ett bra val eller om en dimbar 250 är bättre med tanke på djupet .

kommer nog bli en revpelare i burken så det kommer ju upp en bit och har läst om att bränna koraller mm . LED är ett framtida alternativ och har jag en MH liggandes över då så finns det alltid nån burk att sätta den över . det här blir mitt andra försök med salt testade ett nanokar för massa år sen men det var lite för litet kändes det som .

har ett 980 l och ett på 527 l sötvatten med MH- amaturer i vardagsrummet om man skulle få blodad tand på salt . hoppas kunna lära mig mycket här på forumet .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej alla jag heter micke och är väl ny här och på saltsidan . är ingen nybörjare i akvarievärlden men har nog mycket att lära om salt.

jag har en kub på 170 liter med måtten 55*45*70. då 70 är höjden så är min fråga om 150 w MH är ett bra val eller om en dimbar 250 är bättre med tanke på djupet .

kommer nog bli en revpelare i burken så det kommer ju upp en bit och har läst om att bränna koraller mm . LED är ett framtida alternativ och har jag en MH liggandes över då så finns det alltid nån burk att sätta den över . det här blir mitt andra försök med salt testade ett nanokar för massa år sen men det var lite för litet kändes det som .

har ett 980 l och ett på 527 l sötvatten med MH- amaturer i vardagsrummet om man skulle få blodad tand på salt . hoppas kunna lära mig mycket här på forumet .

Vet inte om jag förstod dig rätt men en MH går inte att dimma...;) en 150W kan väl fungera bra för korallerna längre upp på revpelaren men tror det blir för svagt nere vid botten men som sagt beror ju lite på vilka koraller...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...