Saltis1 Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Vad kan detta vara? Ursäkta dålig bild, försökte förstora så mycket som möjligt. Citera
Saltis1 Postat 25 januari 2013 Författare Postat 25 januari 2013 Bra el dåligt? ska jag ta bort dom? Citera
NiXoN Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Lite krångliga o få bort på ett bra sätt, spricker dom så ökar spridningen av sporer.Ett tipps är att plocka dom när man byter vatten, man petar helt enkelt loss dom och suger ut dom, brukar funka rätt bra.Det finns en krabba(Mithrax) som äter dom, annars så är det svårt att hitta nåt som äter dom.//NiXoN Citera
Edward Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Det är som sagt bubbelalger, jag hade plockat bort dom om möjligheten fanns. Brukar annars kunna sprida sig som en pest i akvariet. Knappast farligt men brukar inte se speciellt bra ut när det är överallt. Citera
Petter N Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Försök inte ta bort så dom går sönder för då förökar dem sig ännu mer. Du kan istället suga upp dom med en slang. Men om man inte rör dom brukar de inte föröka särskilt för mycket. Citera
bjomat Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Är det bara på en eller ett fåtal stenar så skulle jag ta ut dom (om de är gamla) Citera
harrgustav98 Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 jag hade en Dardanus sp förut och den åt upp alla bubbelalger men sedan när bubblorna tog slut så gav den sig på sniglar och annat.men den var otroligt effektiv mot bubbelalger. Citera
Dykaren Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Kaninfiskar såsom Siganus (Lo) Vulpinus kan också funka. Med låga näringshalter så brukar de inte växa så snabbt och blir då inget större problem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.