Gå till innehåll

Trasig mp40


Lunka

Rekommenderade inlägg

När jag idag kollade till mitt kar när jag kom hem från jobbet så såg allt tråkigt ut, allmänt hängigt akvarium. Insåg sen att min vortech lagt av så att endast returpumpen cirkulerade (1000l/h) nu blinkar min pump rött och jag har googlar omkring och hittade en guide som visa hur man kunde få igång den igen med lite tur genom att trycka i en viss ordning på kontrollen men det funkar inte i mitt fall. Och den gröna lampan på nätadaptern blinkar grönt när jag försöker slå på pumpen. Kan det vara nätdelen som pajat eller måste jag köpa en ny kontroll? Ngn som haft liknande problem?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag idag kollade till mitt kar när jag kom hem från jobbet så såg allt tråkigt ut, allmänt hängigt akvarium. Insåg sen att min vortech lagt av så att endast returpumpen cirkulerade (1000l/h) nu blinkar min pump rött och jag har googlar omkring och hittade en guide som visa hur man kunde få igång den igen med lite tur genom att trycka i en viss ordning på kontrollen men det funkar inte i mitt fall. Och den gröna lampan på nätadaptern blinkar grönt när jag försöker slå på pumpen. Kan det vara nätdelen som pajat eller måste jag köpa en ny kontroll? Ngn som haft liknande problem?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du har ingen möjlighet att testa hos någon annan som har en mp40 ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känner ingen som har en. Eventuellt att jag vet en som har en mp10 men han har nyare styrning än vad jag har men den kanske passar ändå. Om det nu skulle vara styrningen som är kass, går det då att byta till den nya styrningen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känner ingen som har en. Eventuellt att jag vet en som har en mp10 men han har nyare styrning än vad jag har men den kanske passar ändå. Om det nu skulle vara styrningen som är kass, går det då att byta till den nya styrningen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den "vita" styrningen passar på båda pumparna har jag för mig. Så det ska inte vara några problem.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...