Daniel74R Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Hej!Äntligen är det snart dax att dra igång igen efter ett uppehåll på fem år!Fick tyvärr lägga ner mitt gamla kar pga seperation för fem år sedan pga att det var för stort när det blev flytt från hus till lägenhet! Blev räkor istället och galen som man är så gick man ut stort på det, sitter idag på en jävla massa sötvattensräkor och i dom finare valörerna, Kingkong, redruby, bluebolt, har tyvärr aldrig lagt energi på att sälja men det kommer kanske.Men nu är det dags igen och har beställt ett RSM 500, tyvärr så har dom leverans problem så jag får vänta ca fem veckor på det! (min vanliga tur)Kommer köra hela Red sea programet i tillsatser dom har för att jag är nyfiken om dom är som dom lovar.Har även beställt en biopellets reaktor från Reef Dynamics i USA.Mvh Daniel Citera
Daniel74R Postat 23 mars 2013 Författare Postat 23 mars 2013 Väntar fortfarande på mitt nya kar och är smått irriterad på Red sea att dom inte kan leverera sina kar som dom marknadsför så väl.Min biopellets reaktor har landat i Sverige och jag väntar på att få hämta ut den i veckan som kommer (ska bli spännande att se om man slipper skatt o tull på den)Kan rekommendera att handla från Reef Dynamic då det kändes att dom månar för sina kunder!Ska man handla direkt från deras försäljningssida så ser man att dom inte skickar till Europa men vid förfrågan så gör dom det. Citera
5ky7735lu5k3n Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 Tja!!Har du fått prylarna från Reef Dynamics? Jag har spanat in deras hemsida och filmerna från LAfishguy och blev väldigt imponerad av produkterna de tillverkar.Mvh/ Björn Citera
Laggeman Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Kommer du att köra karet i originalutförande vad gäller belysningen? Citera
Daniel74R Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Ja jag har fått hem min reaktor och den ser mycket fin ut, längtar till att få dra igång den när karet kommer.Den levereras utan pump pga dom har ju inte 220v i USA och det berättade Jeff för mig vid beställning, han frågade mig även om jag kunde få tag i pumpen Eheim compact 2000 i Sverige och det är ju inga problem. Tycker Jeff på Reef Dynamics varit professionell på alla sätt och vis och kan rekommendera att handla från dom.Mvh Daniel Citera
Daniel74R Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Jag kommer att köra karet med T5 rampen som följer med, men vem vet om man kanske byter till led i framtiden, kan ju tycka att det är lite fattigt att det inte redan finns en Led armatur som original till ett så pass dyrt kar. Citera
5ky7735lu5k3n Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Ja den där Jeff verkar vara väldigt kunning, trevlig och rolig. Jag försökte att bygga, med inspiration av deras pelletsreaktor, när jag byggde min. Det gick väl så där hehehe. Blev det inte dyrt med frakten och ev. tullavgift? Citera
Daniel74R Postat 5 april 2013 Författare Postat 5 april 2013 Ja Jeff är en skön kille Det blev inte så dyrt tycker jag, Reaktorn 270 dollar, frakt 68 dollar och så åkte man tyvärr på Tull och moms 525 kronor, plus att man fick köpa pumpen till här hemma.Men jag ville ha den pga att man kan justera flödet i reaktorn. Citera
Daniel74R Postat 5 april 2013 Författare Postat 5 april 2013 Skulle varit kul om någon Led kille här på SG kunde räkna på en ombyggnad av befintlig ramp till led Citera
5ky7735lu5k3n Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 Hmmm hur stor är den där reaktorn du köpte? Längd x bredd x höjd? På hemsidan står det inga mått på pjäsen och skulle man maila dom, får man säkert ett svar i tum. Citera
Daniel74R Postat 12 april 2013 Författare Postat 12 april 2013 Hej.Sorry att jag inte svarat dig!Om du går in på deras sida Reefdynamics.com och kollar på Reactor för 500 liter så kan du klicka på Technical Specs till höger om Description så är där informationen i cm.Mvh Daniel Citera
5ky7735lu5k3n Postat 15 april 2013 Postat 15 april 2013 Hehe det är ingen fara. Ops!! Ja det första man blir blind på brukar vara ögonen. Hur kunde jag missa den informationen?? Intressanta mått på den iaf . Den skulle få plats i sumpskåpet. Det här blir att fundera på Citera
Daniel74R Postat 16 april 2013 Författare Postat 16 april 2013 Du kan både ha den i och utanför sump, där följer med kopplingar till vilket som Citera
5ky7735lu5k3n Postat 16 april 2013 Postat 16 april 2013 I mitt fall får det bli utanför sumpen. Jag får ta mig en funderare o se hur det blir med övertid på jobbet och så Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.