Gå till innehåll

En nystart!


Daniel74R

Rekommenderade inlägg

Hej!

Äntligen är det snart dax att dra igång igen efter ett uppehåll på fem år!

Fick tyvärr lägga ner mitt gamla kar pga seperation för fem år sedan pga att det var för stort när det blev flytt från hus till lägenhet! Blev räkor istället och galen som man är så gick man ut stort på det, sitter idag på en jävla massa sötvattensräkor och i dom finare valörerna, Kingkong, redruby, bluebolt, har tyvärr aldrig lagt energi på att sälja men det kommer kanske.

Men nu är det dags igen och har beställt ett RSM 500, tyvärr så har dom leverans problem så jag får vänta ca fem veckor på det! (min vanliga tur)

Kommer köra hela Red sea programet i tillsatser dom har för att jag är nyfiken om dom är som dom lovar.

Har även beställt en biopellets reaktor från Reef Dynamics i USA.

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Väntar fortfarande på mitt nya kar och är smått irriterad på Red sea att dom inte kan leverera sina kar som dom marknadsför så väl.

Min biopellets reaktor har landat i Sverige och jag väntar på att få hämta ut den i veckan som kommer (ska bli spännande att se om man slipper skatt o tull på den)

Kan rekommendera att handla från Reef Dynamic då det kändes att dom månar för sina kunder!

Ska man handla direkt från deras försäljningssida så ser man att dom inte skickar till Europa men vid förfrågan så gör dom det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja jag har fått hem min reaktor och den ser mycket fin ut, längtar till att få dra igång den när karet kommer.

Den levereras utan pump pga dom har ju inte 220v i USA och det berättade Jeff för mig vid beställning, han frågade mig även om jag kunde få tag i pumpen Eheim compact 2000 i Sverige och det är ju inga problem. Tycker Jeff på Reef Dynamics varit professionell på alla sätt och vis och kan rekommendera att handla från dom.

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Jeff är en skön kille :)

Det blev inte så dyrt tycker jag, Reaktorn 270 dollar, frakt 68 dollar och så åkte man tyvärr på Tull och moms 525 kronor, plus att man fick köpa pumpen till här hemma.

Men jag ville ha den pga att man kan justera flödet i reaktorn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...