Gå till innehåll

vilken reaktor eller vad man ska kalla det är bäst?


kvalle

Rekommenderade inlägg

De två var väl samma modell?

Det funkar annars med de du kollat på, alternativt har du Deltecs välbeprövade 509'a som många kör med och som funkar hur bra som helst.

Vertex har också reaktorer som funkar fint.

Är väl mest en smaksak, och sen ifall man får med pump osv som man annars får köpa separat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej..jo det va den som skulle vart med igentligen

http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=259

lite vad jag läst e att filter media gärna sätterigen vilkden det inte verkara vara på den andra

vill ha så lite pill som möjligt för har lärt mig av mitt misstag att aldrig bygga sumpen trångt rena gympa passet bara för att tömma skummar koppen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De två var väl samma modell?

Det funkar annars med de du kollat på, alternativt har du Deltecs välbeprövade 509'a som många kör med och som funkar hur bra som helst.

Vertex har också reaktorer som funkar fint.

Är väl mest en smaksak, och sen ifall man får med pump osv som man annars får köpa separat.

denna du pratar om ?

http://www.drakfisken.se/universalfilter/1463-vertex-universalfilter-uf-20.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått låna en Deltec FR509 av en kompis, som jag kör RowaPhos i nu mot min höga fosfat. Har inget att jämföra med men tycker den är skitbra iaf - har en MaxiJet 1000 som pump till den. Även om jag bara har mellan 0.25 - 0.75 dl (!) media till mitt lilla 100-liters kar, så är den iaf riktigt effektiv då den nog är ganska överdimensionerad för mitt behov (trots hög fosfatnivå). Så jag kan inte svara på vilken som är bäst, men kan iaf rekommendera 509:an, om det är till någon hjälp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...