Gå till innehåll

Deltec 4040


Jocke

Rekommenderade inlägg

det beror på om den behöver "lyffta" vatten över kanten på sumpen. men den borde klara komma igång av sig själv.

min drar vatten från samma nivå som den sitter divs borrat hål i kanten av sumpen och ett rakt rör direkt till pumpen, så den startar på 2 sec.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur har du pumpen tillförhållande till sumpen. Borrat hål på sidan eller ett U över kanten??

Den måste nog nån stanns tjuvlufta efter ett ev strömavbrott. Får du bukt på detta att det kommer in luft i "huset" så kommer den att funka

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare!

Pumpen sitter genom ett borrat hål på sidan så långt ner mot botten som pumpen tillåter.

Ska testa att höja vatten nivån.

En fråga till,jag har i sumpen gjort en bubbel fälla ser ut så här.

Vart ska jag sätta nivå flottören till pumpen som tillsätter nytt vatten?.

I Sumpen eller i precis innan pumpen.

post-914-14468912131374_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser man denna uppifrån eller från sidan.

Flotören hadde jag satt i det sissta facket.

Kom på en sak kan det vara så att sissta kammaren är så "liten" att vattnet tar slut innan det kommer nytt vatten ner i det sissta facket!?

När jag hadde min deltec 4040 som du vid sidan av sumpen med borrat hål så hadde jag en 90graders böj ner mot botten för att slippa få med luft etc då den startade eller att hindra att en virvel blir

Så här såg min sump ut

post-736-14468912131473_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare!

men ser den uppifrån.

det finns alltid vatten i sista facket ivarje fall ca 10cm över tankgenomföringen.

Vad har du gjort med skummaren?,har du satt dit ett t-rör istället för böjen med den lila avluftnings röret,får man mindre mängd bubblor på ut vattnet då?.

MVH Jocke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...