wrang Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 Nope jag har ju precis fått klart den. Har legat på vinden men tog mig i kragen å satte ihop den då några varit intresserade hur jag gjort den Citera
wrang Postat 21 november 2005 Postat 21 november 2005 Är på g nu att sätta igång den har moddat lite på denna kalkreaktor..Nej bygga får man göra själv. Citera
uffe2 Postat 21 november 2005 Författare Postat 21 november 2005 Hmmm, jag undrar hur du får dom orena gaserna (i CO2) att läcka ut från den högra kammmaren med din konstruktion.Är på g nu att sätta igång den har moddat lite på denna kalkreaktor..Nej bygga får man göra själv. Citera
PeterP Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Tänkte bidra med lite upplysningar om tuber osv. för oss i SkåneSydbrand(fd. presto) säljer och fyller på CO2 tuber.6kg fylld beg. flaska kostar 1095 + moms, tror en fyllning kostar 300krSäljer inte manometerar men tipsade att man skulle kollade på Jula eller Biltema Citera
frankerd Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Tänkte väcka liv i denna fina tråd igenSitter och har problem själv med låga kalk värden, har bara ett 340 l kar men en heldel stenkoraler.Men det är ju så dyrt att köpa en reaktor, så jag undrar Wrang fungerar din reaktor nu? Samt hur bra.Sen kommer frågan vart man får tag i billig och bra CO anläggning i GBG om den är begagnad inget problem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.