hbmannen Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 nu när sommarn kommer så stiger ju tempen i tanken, min har just toppat 29 grader i dag, hur högt vågar man tempen gå innan man måste hitta nån kyl lösning.. tror iof inte att de blir så mycke varmare i tanken än så här. men klarar de av typ 30-31 grader nån gång ibland utan att ta skada?? Citera
metcrue Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Jag hadde nog skaffat AC i ditt läge, mitt gammla kar gillade inte när fläkten la av och karet nådde 30 grader, alger och kokta koraller. Nja så farligt var det inte men det stod så några dagar när jag inte var hemma så aldrig igen. Jag funderar på en Ac till nästa år när mitt stora är igång och förhoppningsvis proppat med koraller. Citera
hbmannen Postat 17 juni 2005 Författare Postat 17 juni 2005 okej vill ändra mitt inlägg. ja har nu mätt me 5 olika termometrar å fått fram ett snitt. å nu verkar det som min tank nått oanade höjder. visar 32 grader.. HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP Citera
Nito Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 snabblösningen för mig var en golvfläkt modell claes i sjön och det sänkte det värstanu hade jag en ölkylare som jag modifierat lite och den kyler enormt mycket.och den var gratis med, det gillar jag eftersom det mesta i denna hobby tenderar att inte vara det. Citera
hbmannen Postat 17 juni 2005 Författare Postat 17 juni 2005 ja har nu fått tag på en ac på 3,2 kw.. grannen hade en som ja fick låna. har satt den på 19 grader å fy fasen va kallt de börjar bli inne.. elmätarn snurrar som aldrig förr men va gör man inte för revet..allting kan inte va gratis Citera
hbmannen Postat 17 juni 2005 Författare Postat 17 juni 2005 nu ska ja till grannen å bjuda på ett par pils. hör av mig om ett par timmar för att säga om tempen i karet gått ner nått.. Citera
Klubbsson Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 ha ett par petflaskor med fryst vatten i frysen, så kan man kasta i dom under de värsta topparna. Citera
hobbe_88 Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 det var en bra ide och billig med =) skall nog också stopa in några flaskor Citera
hbmannen Postat 20 juni 2005 Författare Postat 20 juni 2005 ja tror att min toppning av värmen tog ut sin rätt nu på min magnefica den har nu tömt sig nästan helt å ser sketa lessen ut.. får se om den orkar överleva eller inte. än så länge har den inte tryckt ur sig sina inneboende symbioskillar.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.