Gå till innehåll

29Grader i tanken, när e de dax för ac?


hbmannen

Rekommenderade inlägg

nu när sommarn kommer så stiger ju tempen i tanken, min har just toppat 29 grader i dag, hur högt vågar man tempen gå innan man måste hitta nån kyl lösning.. tror iof inte att de blir så mycke varmare i tanken än så här. men klarar de av typ 30-31 grader nån gång ibland utan att ta skada??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hadde nog skaffat AC i ditt läge, mitt gammla kar gillade inte när fläkten la av och karet nådde 30 grader, alger och kokta koraller. Nja så farligt var det inte men det stod så några dagar när jag inte var hemma så aldrig igen. Jag funderar på en Ac till nästa år när mitt stora är igång och förhoppningsvis proppat med koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

snabblösningen för mig var en golvfläkt modell claes i sjön och det sänkte det värsta

nu hade jag en ölkylare som jag modifierat lite och den kyler enormt mycket.

och den var gratis med, det gillar jag eftersom det mesta i denna hobby tenderar att inte vara det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja har nu fått tag på en ac på 3,2 kw.. grannen hade en som ja fick låna. har satt den på 19 grader å fy fasen va kallt de börjar bli inne.. elmätarn snurrar som aldrig förr men va gör man inte för revet..

allting kan inte va gratis :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja tror att min toppning av värmen tog ut sin rätt nu på min magnefica :(

den har nu tömt sig nästan helt å ser sketa lessen ut.. får se om den orkar överleva eller inte. än så länge har den inte tryckt ur sig sina inneboende symbioskillar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...