Gå till innehåll

Doppvärmare hur stora??


ted64

Rekommenderade inlägg

Efter ytterliggare ett missöde med min burk :( undrar jag hur stora doppvärmare har ni i era kar?? hade själv 2 st 300 watts jäger termostatstyrda men dom räckte inte för o värma upp mitt kar ca 900 liter med sump när omgivnings tempen var ca 4-5 grader.... (min värmepump hade stannat o vi va på semester) den där lagen om allt som kan jä...s ska göra det. I rumstemp är det inga problem, håller ca 26-27 grader i vanliga fall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har 2 st 300w ställda på 29g för att kunna hålla 25g i karet, omgivningen ligger på 18g. Har också ett 900 l.

Mvh Jimmy

Jo jag tyckte det va bra oxå, men hade inte räknat med att rumstempen skulle sjunka till 4 grader, hade bara typ 11- 12 grader i karet..... o det är inte bra ...........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du lär sattas på en luft\vattenpump som du koppar till ditt kar om du tänker fortsätta med 4-5 grader inomhus. :)

Eller en jäkla massa värmare som är instälda på nån grad för lite som går igång när inomhustemperaturen sjunker är en annan ide..

jo det blir fler värmare i sumpen nu o även en uppe i visningskaret, du vet hängsle o livrem ...... men det e typiskt att skiten ska stanna när man e borta o naturligtvis skulle de va 19 - 20 grader kallt ute precis då..... men de va tur man inte hade några fiskar i det ialla fall, jä....t nock med koraller o anemoner:död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du, ska du klara dom temperaturerna längre tid så är det nog 2-3000W som gäller ;) Men det är inte så ofta det inträffar förhoppningsvis :)

/ Danne

Nä det e de ju inte som tur e.. Men det räcker ju med en gång:ledsen: för att det ska gå åt he....e. Har inte riktigt funderat innan på att inte doppvärmarna inte skulle klara en sån sak, men man lär sig så länge man lever säger dom kloke-bok

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...