Pasaputte Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 Hej Har köpt en Boyou HS60, fylld med saltvatten som det ska.men min skimmer är konstig koppen fylls med vatten och vet ej hur mycket ska jag öppna ventilerna.det finns en ventil för luft och en för vatten. jag har testat olika men den fylls med vatten hela tiden, snälla hjälp med råd hur ska jag göra Tack Citera
Svahn Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 Det är meningen att det skall bli vatten i koppen. Detta ska du sen hälla bort i vasken. Vattnet som blir i koppen ser ut som the och har mycket "skit" i sig. Justera så du tömmer max en gång om dagen. Citera
Pasaputte Postat 19 februari 2013 Författare Postat 19 februari 2013 Tack för snabb svar.Koppen blir full att det går ute vatten från den och hamnar i den andra behållare. Citera
dahlgren Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 Det är meningen att det skall bli vatten i koppen. Detta ska du sen hälla bort i vasken. Vattnet som blir i koppen ser ut som the och har mycket "skit" i sig. Justera så du tömmer max en gång om dagen.Fast det är väl bättre att justera och tömma efter hur färgen på vattnet i koppen ser ut, jag skummar ganska torrt och färgen är brun/svart. Min kopp behöver jag inte tömma speciellt ofta, fyller den nog på en månad. Detta beror ju på vilken belastning man har i karet och jag har ganska låg belastning. Citera
Jaysan Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 Du har inte slängt i något i karet nyligen, typ bakterieenzym eller något sånt....mn skummare får spel då och skummar över massor.... Citera
Pasaputte Postat 19 februari 2013 Författare Postat 19 februari 2013 Mitt kar är helt ny startat. justering ska vara mer luft eller mer vatten? hur ska och var ska jag börja justera ? Citera
Andreas84 Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 Hej Har köpt en Boyou HS60, fylld med saltvatten som det ska.men min skimmer är konstig koppen fylls med vatten och vet ej hur mycket ska jag öppna ventilerna.det finns en ventil för luft och en för vatten. jag har testat olika men den fylls med vatten hela tiden, snälla hjälp med råd hur ska jag göra [ATTACH=CONFIG]91530[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91531[/ATTACH]TackHar samma och har luften fullt öppen och kranen för vattenutsläppet halvöppen, har justerat så skummet är halvvägs upp i stigaröret på koppen. Citera
Conjor Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 (ändrat) HejTestade en sådan skummare för ett tag sedan och satte på en kran på luftslangen som man kan köpa löstistället för den som satt på och då blir det mycket lättare att ställa skummet ett tipps bara.Och sedan kan manköpa en ljuddämpare som finns lös att köpa och sätta på slangen till exempel Biotedmarin har sådana till Aquamedicskummare om man vill får det lite tystare. Ändrat 19 februari 2013 av Conjor Citera
Pasaputte Postat 19 februari 2013 Författare Postat 19 februari 2013 Tackar, jag har ej slängt nåt än bara saltvatten och sand, jag ska förbi fiskaffären idag jag köper en sånt ventil och testa tack Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.