Zigmund Postat 21 februari 2013 Postat 21 februari 2013 Delade sig för ca:3 dagar sedan !Hade från början 2 anemoner och dessa har delat sig ett par gånger om året (bara haft kvar 2 st hela tiden ) Dom har delat sig ungefär vid samma storlek , men denna var nästan dubbelt så stor innan den delade sig !När jag skulle flytta isär dom hittade jag en del som jag inte vet om det är en skada eller om den delat sig i 3 delar !Bild 1 : normal anemon + lilla delen som har en fot som sitter fast i stenenBild 2 : samma som bild 1Bild 3: den andra normal stora som jag flyttade Citera
Zigmund Postat 21 februari 2013 Författare Postat 21 februari 2013 Bild 3 : Håller på att dela sig igen (tyckte den såg lite annorlunda ut när jag lyfte över den till lilla burken ,var en reva i den )Ska kanske tillägga att jag inte gjort några försök att dela den ! Suttit på samma sten sedan akvariebyte ,ca :7-8 månader Citera
Zigmund Postat 22 februari 2013 Författare Postat 22 februari 2013 Osäker !Kan ta en bild senare ! Citera
Zigmund Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 Här kommer lite bilder . 3 st nästan helt återställda .den lilla är jag lite osäker på ! Vet inte om jag vågar ha den i huvudkaret om det händer något med den ? Citera
Piraterna Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 stoppa tillbaka den, döda anemoner är smälta. Citera
Zigmund Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 Tack för svar !Satte tillbaka den efter jag tagit kort ,satte den i en kruka ! Men lite förvånad är jag över storleken då dom andra är ungefär samma storlek och denna så liten Mvh : Fredrik Citera
Guest Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 funktionen som spelar in hehe Kan ha med många faktorer att göra semmre ljus eller bara lite seg i starten Citera
Zigmund Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Stenen på bild 3 ,låg ovanpå sten bild 2 . Så den lilla anemonen låg inklämd mellan stenarna ,men den hade fäst sig ovanpå stenen ,men helt klämd .Den satt dock löst när jag tog bild på den urplockad . Svårt att se om det är bara "skit" anemonen dumpat vid delning eller om den kommer klara sig !Delningen denna gång tog längre tid än vad det gjort förut , förmodligen pga storleken (akvariet är 70cm högt och anemonen stod på botten . Var tvungen att flytta alla pumpar åt sidan för jag kunde inte sätta dom högre , anemonen höll på att sugas in när den sträckte på sig ) Citera
Colan Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Zigmund: Min anemon delade sig också nu för några dagar sen, den kommer ju troligen från samma "moder" som din, klart intressant eller är det ren slump tro? Citera
Piraterna Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Alltså jag har räddat anemoner från en enkronas storlek som inte orkat fästa sig själva. Det funkar, har den svällt nu? Citera
Zigmund Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Varit borta hela dagen . Har den i en liten kruka ,så bara vänta och se Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.