Gå till innehåll

Anemon blir 3 delar !


Zigmund

Rekommenderade inlägg

Delade sig för ca:3 dagar sedan !

Hade från början 2 anemoner och dessa har delat sig ett par gånger om året (bara haft kvar 2 st hela tiden )

Dom har delat sig ungefär vid samma storlek , men denna var nästan dubbelt så stor innan den delade sig !

När jag skulle flytta isär dom hittade jag en del som jag inte vet om det är en skada eller om den delat sig i 3 delar !

post-6037-14468928503595_thumb.jpg

Bild 1 : normal anemon + lilla delen som har en fot som sitter fast i stenen

Bild 2 : samma som bild 1

Bild 3: den andra normal stora som jag flyttade

post-6037-14468928503119_thumb.jpg

post-6037-14468928503364_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bild 3 : Håller på att dela sig igen (tyckte den såg lite annorlunda ut när jag lyfte över den till lilla burken ,var en reva i den )

Ska kanske tillägga att jag inte gjort några försök att dela den ! Suttit på samma sten sedan akvariebyte ,ca :7-8 månader

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stenen på bild 3 ,låg ovanpå sten bild 2 . Så den lilla anemonen låg inklämd mellan stenarna ,men den hade fäst sig ovanpå stenen ,men helt klämd .

Den satt dock löst när jag tog bild på den urplockad . Svårt att se om det är bara "skit" anemonen dumpat vid delning eller om den kommer klara sig !

Delningen denna gång tog längre tid än vad det gjort förut , förmodligen pga storleken (akvariet är 70cm högt och anemonen stod på botten . Var tvungen att flytta alla pumpar åt sidan för jag kunde inte sätta dom högre , anemonen höll på att sugas in när den sträckte på sig )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...