tommy_g Postat 25 november 2013 Författare Postat 25 november 2013 Det var ett tag sedan tråden uppdaterades. Har fått hem alla komponenter, så det är snart dags att borra rampen för LED:arna. Kör akvariet nu med tillfälliga flood lights från Kina. Jag skulle behöva en sista input från er grymmingar som kan det här. Det gäller kompositionen av ledarna, jag vill ha fin spridning och undvika disco till varje pris. Har två st tryckfläktar från Steve´s LED som jag tänkte prova enligt konstruktionen nedan.LEDs 3W:24 st Varmvita (WW)20 st Kallvita (CW)14 st Royal Blue (RB)6 st Deep Red (DR)4 st Cyan ©2 st Ultra-violett (UV)= 70 st LEDsFÖRDELAT PÅ: 5 drivdon /14 LEDs per driver.Fördelat på 3 kanaler med Dim4 från LedGroupBuy.com (1 kanal för fläktarna).Vad tror ni om kompositionen? Sitter de för tätt? Citera
tommy_g Postat 25 november 2013 Författare Postat 25 november 2013 Just ja, har också införskaffat linser i graderna 80, 60, 40 samt några 20-gradiga för att testa solljus-effekter. Citera
Lasse Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Om du sätter en RB, en Cyan och en deep red tätt tillsammans - med den röda i mitten - 80 grader på den röda och 60 grader på de andra så kommer du få ett vitt ljus där. Eventuellt måste du strunta i linserna där - testaMVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.