Gå till innehåll

Hur mycket fisk?


Emil_kba

Rekommenderade inlägg

Jag har ett ganska nystartat 250 liters kar plus 30 liter sump,

dock flyttade jag med allt från mitt 80 liters som hade varit igång 2-3 månader.

vattenvärderna är kanon, omätbar nitrat och fosfat.

just nu har jag

1 mandarin

1 scooter blenny

1 salarias

3 räkor, box, pepparmint och pustsräka

2 bangai

1 sandvändare, liten med orangea prickar

1 bicolor blenny.

Eftersom alla fiskar är ganska små så känns akvariet tomt,

vad tror ni om att slänga i en gul kirurg och 1-2 dvärgkäjsare?

dom kejsarna jag vill ha är bicolor och eldkejsaren.

Är det någon som har dålig erfarenhet av detta kejsare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kejsare äter koraller mer regel än undantag, så det är bara välja revakvarium eller ett anpassat för kejsare då är väl mjukisar det som funkar bäst, Det är min erfarenhet, har provat imperator ,bicolor, blue faced. O alla har norpat polyper tyvärr. Skulle nog kasta i typ en palett kirurg o en gul flavensis som du skrev istället. Med vänlig hälsning, J

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Palettkirurgen är en av de kirurger jag inte skulle rekommendera till akvarier under kubiken, då den växer rätt så fort och blir stor och kräver ordentligt med utrymme.

Dvärgkejsare blir inte lika stora, och går ofta att ha mer än en, så länge man sätter i dem samtidigt.

En gul kirurg (antar att du menar Zebrasoma flavescens?) hade kunnat funka, även om den också växer till sig, men den växer långsammare och simmar inte lika mycket (runt omkring) enligt min erfarenhet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era svar, Jag är riktigt sugen på 2-3 dvärgkejsare men jag e rädd att dom ska käka upp mina stenkoraller,

Men man kanske måste chansa ibland:) sålänge dom bara smakar lite e det lugnt men inte om dom betar ner dom...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...