Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Alla erfarenheter av denna vackra lilla fisk uppskattas :)

Har läst att arten behöver en temperatur på max 22°C, men tycker koraller om detta?? I min lilla burk kan jag få ner tempen till det utan värmare..

Postat

Du får se vilka koraller som lever i samma område som Catalia gobyn, och se ifall det är de arter du har i din burk. Sen är det bara att shoppa. :)

Postat
  • Författare

Ja, det får jag göra! Tyckte mest att 22° lät väldigt kallt så det var kanske överhuvudtaget inte möjligt att ha koraller med den :)

Postat

Det finns koraller som lever i betydligt kallare vatten. Men du får nog leta lite utanför de vanliga korallerna som vi har vanligen i karen. Och varför ett måste med koraller?

Jag funderar starkt på en kar med bara fisk :)

Postat
  • Författare

Såklart är det inget måste med koraller i en burk, men jag har redan ett par styck samt att jag tycker korallerna är en stor del av intresset :)

Postat

:) Jag fick tanken på nytt kar med kallare vatten och koraller samt fisk anpassat efter en temp på ca 22. För vanliga tropiska koraller är nog 22 grader ingen hitt.

finns ju mycket roliga saker i nära vatten som kanske skulle fungera på 22 grader sjöpungar osäker men tror Alcyonium digitatum skulle fungera

Finns en hel del kul sök på Eastern Pacific

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.