Blåbert Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 De är väldigt sköra. Eremiten har rivit ned ett par och jag kom åt den också så att ett lossnade. Har tre lösa kluster med tre fyra huvuden i varje.De verkar må bra. Kan man limma upp dem på en sten så att de tar sig på sikt? Citera
_Manne_ Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Är där en del av skelettet så bör det bara vara o limma..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Blåbert Postat 15 mars 2013 Författare Postat 15 mars 2013 Får prova.Är arten sån att huvudena sitter på väldigt smala "stjälkar"? Citera
_Manne_ Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Tror inte det.. Skulle jag ge mig på min så tror jag inte sen är "lätt" knäckt.. Valt att inte prova ännu..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Blåbert Postat 15 mars 2013 Författare Postat 15 mars 2013 Fick överta den, misstänker att den haft det lite marigt, förra ägaren matade den nog inte... Citera
_Manne_ Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Fick överta den, misstänker att den haft det lite marigt, förra ägaren matade den nog inte...För skelettets skull är det nog snarare vattenvärden det hänger på.. Inte matningen i sig.. Jag matar min lite då o då.. Blivit sjukt många huvuden , började med 4 , nu är det säkert 40 iaf..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Blåbert Postat 17 mars 2013 Författare Postat 17 mars 2013 Nu har jag limmat, och de flesta polyperna verkar vara vid liv Citera
Blåbert Postat 17 mars 2013 Författare Postat 17 mars 2013 Fö så jar iPhone väldigt svårt med färgbalansen, jag kör inte sådär blåttt Citera
_Manne_ Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Slår dom ut efter limningen så är det bara att hoppas.. , ha bra vattenvärden så den kan blida skelett , mata då o då.. Gärna lite skuggigt ställe med mindre flöde , så bör det gå fint.Med vänlig hälsning, ManneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Piraterna Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Jag fraggade min och då bröt jag bara av den, tyckte det var väldigt enkelt. Citera
Blåbert Postat 17 mars 2013 Författare Postat 17 mars 2013 Fast den här hade minimalt med skelett kvar på huvudena som lossnat Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.