Gå till innehåll

En liiiten vit krabba med levadne sten.Bör den stanna eller avvara?


Manks

Rekommenderade inlägg

Krabbor är fräna djur tycker jag :) Dock finns dom som plöjer ordentligt likt eremiter klumpiga och välter saker. MEn jag gillar dom :) keeper säger jag tills man ser att dom gör oreda på en nivå som är ok. Fick själv plocka ut en terminator då den envisades med att buffa omkull en mjukis hela tiden. Så håll koll så du inte ser suspekta märken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det kommer till krabbor så är jag rätt tveksam nuförtiden, litar inte på dem helt enkelt, de flesta är alldeles för opportunistiska för min smak, och ja, de är en del av ett ekosystem, men de ekosystemen har även rovdjur som älskar att mumsa på krabbor och håller dem i balans, när inte de djuren finns och ekosystemet är såpass begränsat som ett normalt akvarium vill inte jag ha nånting som har en potential att vara väldigt destruktivt... Symbioskrabbor älskar jag, övriga är jag väldigt vaksam på... Det gör lite ont i mig att säga så för jag brukar alltid vara för biologisk mångfald, men krabbor är verkligen inget att lita på om det inte är nån väl identifierad sort, vet om flera kar som blivit väldigt illa åtgångna av krabbor som följt med LS.. Där de som små ätit alger och annat smått och gott, men när de blivit större skövlar koraller med en gusto som är fantastisk....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa är väl ett separat kar och ha krabbor i. Där krabborna är prio 1 det som käkas upp eller vippas mm får göra det. Jag gillar dom och eremiter. Eremiter kan sam sagt med vara en pers med det där himla skalet dom ska bära på och ej ha en susning om hur stort det är. Finns ett samband här tycker jag. Finns eremiter som fungerar bra i revkar samt att det finns krabbor som fungerar bra. Dock välja rätt är inte alltid så javis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...