Erka Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 Hängde på dörren när den lokale fiskmånglaren fick hem en ny låda LS och hade första plats att plocka vad jag ville.... hem och sköljde av dom så bra det gick i en hink med saltvatten innan dom gick ner i det nya akvariet. Men det var ganska mycket skräp/lera/sand kvar... brukar man skrubba av dom ordentligt eller kan jag bara låta dom ligga och gotta till sig? Citera
Blåbert Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 Skräp har du ingen nytta av, det lär trilla ut skräp så det räcker ändå ska du se Citera
DaTrucka Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 Låt vara, sug bara upp skräpet som trillar av dom första veckorna, ingen sand i karet än altså.Då bevaras det gottiga i stenen bäst. //Marko 'DaTrucka' (via Padda) Citera
Guest Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 Jag brukar bara skaka av dem i en bunke sedan lägga dem i en annan bunke till dagen efter så en del döda djur ramlar ur i hinken. Citera
Erka Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Tog en mjuk pensel och borstade försiktigt bort det värsta, ser betydligt bättre ut nu. Kvalitén på stenen känns lite sådär. Hittade lite grejer under geggan, lite röda partier på stenen samt några misstänkta röd och gröna macroalger. Oerhört spännande det här... Tack allihopa:)/Erik Citera
Guest Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Det som inte syns det är det som är av intresse när det gäller LS dvs bakterier. Så en tillsynes död sten kan tom vara bättre en sten med massor saker på allt beror på vad som finns inne i stenen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.