matte_lkpg Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Har idag ett Juvel Rio 180 till mitt salt och funderar på att flytta över till ett ca 220L kar med lite udda mått, 157L x 37H x 40D (ca yttermått)Belysningen blir så klart lite för kort, och igentligen inte mycke mer vattenvolym men längre att simma på! Hur hade ni gjort? Citera
MarinaS Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Det var ju riktigt häftiga mått på karet och dessutom såg det bra ut så jag hade kört definitivt! Koraller och fiskar hade gjort sig riktigt fint däri. Citera
Manks Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Kör, bara kör! Blir nästan som en fraggtank Behövs ju inga starka led-puckar för att nå ner där... Tror det kan bli grymt coolt. Citera
matte_lkpg Postat 30 mars 2013 Författare Postat 30 mars 2013 Kanske kan höja rampen lite för bättre spridning, Den är näst intill helt ny så drar mej mest för den skull :-Prev i mitten och öppet på sidorna! Skulle gärna gått upp till runt 300l för bättre utbud på fisk :-)Tyvärr säger ekonomin annat :-(I ett längre kar bör man väll kunna ha lite större fisk iaf? Citera
matte_lkpg Postat 6 april 2013 Författare Postat 6 april 2013 Nu så har jag bytt tank Blir nog bra det här! Hade inget salt hemma dock så kunde inte fylla fullt Citera
matte_lkpg Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Behöver hitta ett litet akvarium till sump nu bara så börjar det likna nått! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.