Gå till innehåll

Forcipiger flavissimus - Gul Pincettfisk


Guest Lord_Dallert

Rekommenderade inlägg

Guest Lord_Dallert

Hallå hallå!

Jahopp, då var det dags för lite frågor igen då!

Som rubriken lyder gäller detta Forcipiger flavissimus - Gul Pincettfisk och för övrigt de andra mycket fina fiskar som hör tillsamma familj.

Givetvis har man ju börjat spekulera en del på vad man ska ha för fiskar i sitt första saltkar, och när man sitter här och kikar runt vill man ju ha alla på samma gång givetvis! =D Men det går ju inte =/ Jag skulle nog vilja börja med Forcipiger flavissimus - Gul Pincettfisk Nu har vi äntligen kommit fram till frågan^^

Det står så här: "Storlek: Kan bli ca20cm. Men sällan över 10cm i akvarium. Minsta akvarie storlek är 250 liter."

Då jag undrar om dessa 250litrerna är för ett gäng av denna fisken, eller för en fisk?

Min gamla fiskhandlare och vän sa alltid hur stor akvarium man skulle ha om man skulle ha en grupp fiskar, det tycker jag är smart att säga, hoppas att dessa 250l är för i alla fall några fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvariestorleken är för ett gäng fiskar. Rekomenderad akvariestorlek är baserad på fiskens fullvuxna storlek, behov av simyta, tillgång på föda. samt hur känslig fisken är, känsliga fiskar kräver generellt stora och stabila akvarium.

Att man råkar ha ett hörnakvarium inebär inga begränsningar i simytan, det är rätt sällan man ser en fisk som bara simmar från den ena sidan till den andra.

Jag skulle nog inte välja en fjärilsfisk som första fisk i akvariet. Jag hadde valt något tåligare, en clown eller en fröken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...