Liljegren87 Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Tänkte höra om någon vet ett bra lim att använda till mina 10w leds, kollade på biltema och jula men är osäker på om deras funkar. Ska ju limmas på aluminium. Citera
Manks Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Om man limnmar ska man väl använda värmeledande lim. Ofta säljer samma killar som säljer ledsen lim till dem. (jag bara gissar, jag skruvade mina leds ) Citera
Laggeman Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Detta har jag använt med gott resultat:http://www.inet.se/produkt/5321165/arctic-silver-thermal-adhesive-lim Citera
_Manne_ Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Jag har kört med samma som Laggeman länkar till.. Funkar kanon.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Liljegren87 Postat 19 april 2013 Författare Postat 19 april 2013 Okej tack så mkt:), synd bara att det blir att beställa. Blir inget roligt i helgen då. Men funkar det med alla kyl/lim som man använder till datorer?. En fråga till sen bara om man skruvar dom leder dom värme lika bra då?. Citera
Manks Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Jag antar att limmet bara är kylpasta med lite cyanoacrylat eller liknande i sig. men återigen. jag skjuter från höften och gissar vilt, så jag borde lika gärna hålla käften Citera
Liljegren87 Postat 19 april 2013 Författare Postat 19 april 2013 Haha lol äsch gissa på vad kan hända Citera
Guest Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 alla kylpastelim fungerar bara kuta in till vilken butik som helst som säljer data delar så brukar dom ha artic eller motsvarande. Klarar dom att kyla med min 6core prossesor till datorn så lär den klara en liten led. Citera
gurra600 Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Värmelednings förmågan sitter i vilken typ av kylpasta du använder det bör vara av en typ används som cpu kylpasta. Skruva leds fungerar utmärkt, har även testat att poppnitat 10W leds och det fingerade det med.Jag använder mig av denna när jag skruvar och den som Laggeman länkar till fungerar super bra..http://www.inet.se/produkt/5321318/arctic-cooling-mx-2-kylpasta-30g Citera
Liljegren87 Postat 19 april 2013 Författare Postat 19 april 2013 Okej tack så mkt för svaren då ska jag prova att skruva dom första så man kan prova lite i helgen. Tack för svaren och trevlig helg alla. Citera
Liljegren87 Postat 19 april 2013 Författare Postat 19 april 2013 Bestämde mig för att ringa runt lite och hittade arctic silver hos en den borde väll funka?. Citera
Laggeman Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Arctic Silver är själva märket, sen har de ett värmeledande fett de kallar för thermal grease, det är till för de som inte limmar, men ska du limma så måste du ha et som bede leder värme och limamr, dvs thermal adhesive. Ring igen och fråga om det är värmeledande fett eller lim de säljer så du vet vilket innan du far ut o shoppar. Citera
_Manne_ Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Det ska vara två sprutor som man ska blanda för att limmet ska härda.. Använd en putte klick från början.. Härdar relativt snabbt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Liljegren87 Postat 19 april 2013 Författare Postat 19 april 2013 Mm verkade inte vara limmet utan bara kylpasta, blir att leta vidare annars skruva. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.