Gå till innehåll

Har för tillfället lite många sniglar/eremiter... vad äter de?


Manks

Rekommenderade inlägg

Kan man mata med nori-blad från thai-butiken, eller ska man köpa spirulina-pellets och släppa som strategiska sjunkbomber här och var? Eller kanske övermata lite med krill och artemia?

Har även en sjöhare som följde med levande stenen. Vad äter den när algerna är slut? är det svältdöden som gäller då eller kan man mata den med något?

Tips mottages tacksamt. Huserar en del av sniglarna åt en kompis ett tag (2-3 veckor)... men vill lämna över dem feta och frodiga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eremiter käkar det mesta. Nori fungerar sjunkbomber sitar ner men fungerar nog med. Ett tips är sjunkfoder "tabletter" som är till pansarmalar mm fungerar. Ang sjöharen är det nog troligen svälten som vankas.

Brukar slänga i några tabletter då och då så ser man eremiterna bär iväg med dom och sitter och käkar snäckor gillar alger av alla slag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Picko: Tack för tipset. Blir att försöka fånga henom och hyra ut i sådana fall. Var ju inte meningen att skaffa den från början. (eller så får jag skaffa en större balja)

Var precis såna algtabletter jag tänkte på. Får bli att införskaffa några såna och kolla vad som händer. Hoppar för tillfället över att skrapa rutorna i alla fall, för sniglarnas skull. Skrapat 2 gånger sen jag startade akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...