impajimpa Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Ser riktigt maffig ut..Tack! Hoppas resultatet blir lika bra som jag hoppas Citera
freddi36 Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Blir säkert jättebra ljus från den Måste fråga, hur skär du ut plexiglas? Jag sitter och funderar på hur jag ska få mitt stänkskydd i plexiglas så jämt i kanten som möjligt..Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Blir säkert jättebra ljus från den Måste fråga, hur skär du ut plexiglas? Jag sitter och funderar på hur jag ska få mitt stänkskydd i plexiglas så jämt i kanten som möjligt..Sent from my Xperia Z1 using TapatalkTack. Jag tejpar där det skall kapas. Sen spänner jag fast något som jag kan följa kapen med. Har även en spånskiva under som stöd. Sen slipar jag om det behövs jämnas till. Är det riktig plexiglas du har eller biltemas hobbyplast? Tror biltemas har rätt lätt för att smälta om du kapar med för högt varv så det blir varmt. Citera
freddi36 Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Det är biltemas Okej tack! Med vad för verktyg kapar du? Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Det jag har nu är 5mm plexi och jag tänkte köra med dremeln. Skulle nog även fungera med sticksåg som har ett nytt blad med små tänder. Har även läst om en del som använder cirkelsåg och låter klingan precis gå igenom glaset och bara gör ett litet spår i spånskivan under. Citera
freddi36 Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Okej tack, får se hur jag gör. Har nämligen ingen dremel som är universal verktyget i denna hobbyn.. Citera
freddi36 Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Haha, ville du va först med att showa den eller Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
POPOV Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Berätta gärna mera om den nu när du redan har din =) Citera
akutmottagning Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Dags för helhetsbild på karet snart tycker jag Citera
impajimpa Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Berätta gärna mera om den nu när du redan har din =)Nja vad kan man säga..... Kul liten leksak och korallerna lyser verkligen upp när man lyser när det är mörkt i karet. Har ju en hel del RB/UV i min belysning i karet så den gör inte mycket skillnad när jag lyser när rampen är igång.Den kan nog vara bra att ha med sig in i butik där man inte alltid får fram den flouroscerande effekten på korallerna.Man kan ju även justera linsen med en enkel vridning av en ring. Det finns även ett läge då den blinkar snabbt fast jag vet inte riktigt när det skulle vara bra att använda den så. Citera
impajimpa Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Dags för helhetsbild på karet snart tycker jag Får ta lite bilder imorgon Du får ju ta o komma in om när du har vägen förbi Citera
akutmottagning Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Låter kanon.Får höra av mig när jag har vägarna förbi. Citera
krille 55 Postat 13 augusti 2014 Postat 13 augusti 2014 Får ta lite bilder imorgon Du får ju ta o komma in om när du har vägen förbi nu måste det ha varit i morgon (flera gånger) Citera
impajimpa Postat 14 augusti 2014 Författare Postat 14 augusti 2014 nu måste det ha varit i morgon (flera gånger)Hehe jo det har varit imorgon mååååånga gånger Jag har faktiskt lagt ner karet.Vi bestämde oss för att gifta oss och jag kände att tiden inte räckte till att sköta om karet i den mån det behövdes och jag hade ingen som kunde sköta om karet när vi var iväg på smekmånad i 3v(kom hem häromdagen).Men tanken är att det skall startas upp ett annat till hösten. Ska bara fundera lite på måtten osv. Sen får jag hoppas bröllopet och resan var tillräckligt stor muta för att jag skall få igenom ett kar runt 1000-1200l Citera
krille 55 Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Ok. Har du sålt av grejerna eller har du det kvar Citera
impajimpa Postat 14 augusti 2014 Författare Postat 14 augusti 2014 Har sålt allt levande och en del teknik. Citera
krille 55 Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Lite synd på ett så fint kar. Hoppas du kommer igen Citera
impajimpa Postat 14 augusti 2014 Författare Postat 14 augusti 2014 Tack! Så lätt blir ni inte av med mig så jag är snart på G med nytt. Jag ska bara bli klar med lite renovering här hemma Citera
Laggeman Postat 15 augusti 2014 Postat 15 augusti 2014 Oh fasen. Jag har helt glömt bort att maila dig! Sorry! Hoppas att resan blev vad ni hoppats på! Citera
impajimpa Postat 16 augusti 2014 Författare Postat 16 augusti 2014 Hehe vi hade det riktigt bra och hade nog inte hunnit med fler saker ändå Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.