impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Jadå. Får ta med familjen ut på utflykt nån helg Citera
_Manne_ Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Så då var den nya led rampen nästan klar haha eller delarna i alla fall kapade [ATTACH=CONFIG]107552[/ATTACH]Ser ut o kunna bli ett trevligt bygge! Vad har du i tankarna ang chip, mängd ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Ser ut o kunna bli ett trevligt bygge! Vad har du i tankarna ang chip, mängd ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkMissade du mitt inlägg för ca 1v sen Jaha.... var ju ett tag sen jag uppdaterade tråden. Håller för tillfället på och planerar för att bygga en ny ledramp som är mer "anpassad" efter mitt kar eftersom det är 100x100cm så blir det väldigt mycket skuggor med avlång ramp. Min nya ramp tänkte jag skulle bli 70x70cm och se ut så här och vara på ca 600W[ATTACH=CONFIG]106891[/ATTACH] Kom gärna med synpunkter Citera
_Manne_ Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Missade du mitt inlägg för ca 1v sen Måste ha missat den!! Galet, kan ju inte ha koll på allt Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Ja det är helt galet att något slank under din radar haha Måste ha missat den!! Galet, kan ju inte ha koll på allt Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Ja det är helt galet att något slank under din radar haha Nästan så man skäms.. , skämt o sido , blir ju ett kanon trevligt bygge.. Ser ut o bli en hel del jobb! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Tackar! Jag har stora förhoppningar på att det ska bli riktigt bra och "täcka" karet riktigt bra med dom måtten.Jobb o jobb .... allt är ju relativt hehe Känns som det viktigaste är att jag får en anpassad ramp efter karet Citera
_Manne_ Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Se till så du kan styra varje färg gör sig, inte mixa.. Blir så mycket bättre i slutändan , ett annat tips är att lämna några platser lediga för påbyggnad.. Om du tror att du "tagit till" extra så skippa det , hursom så kommer du att vilja dimma ner till din egen ton av färg i karet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Se till så du kan styra varje färg gör sig, inte mixa.. Blir så mycket bättre i slutändan , ett annat tips är att lämna några platser lediga för påbyggnad.. Om du tror att du "tagit till" extra så skippa det , hursom så kommer du att vilja dimma ner till din egen ton av färg i karet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkTack för tipsen. Hade först tänkt köra det på 4 kanaler fast det är kanske bättre att använda dubbla kontroller så jag har möjlighet till upp till 8 kanaler. hmmm Ja det får bli så Citera
_Manne_ Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Du hade ju 7 olika leds på bilden så kör varje färg för sig , sen kanske du vill ha en blå slinga på nr 8 som du lite smart placerat ut blå chip till nattljuset.. Där behöver du bara ett "fåtal" chip för att få en bra moonlight, men man vill ju ha moonlighten över hela karet, så tänk till lite..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Ja nu är det i alla fall bestämt att det blir 2 kontroller. Kontrollern har ju 6 kanaler varav 2 ej dimbara så då sätter jag moonlighten + fläktarna på två av dom kanalerna och kör resterande separat dimbart. Så har jag en dimbar kanal över ifall jag vill komplettera med någon färg i framtiden. Citera
_Manne_ Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Lycka till nu med bygget.. Några timmars jobb.. Dock ganska kul ändå Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Tackar... Ja det är ju som sagt lite jobb men jag hoppas ju att det kommer betala sig när det är klart och det ser grymt bra ut i karet Väntar bara på att alla ska lägga sig här hemma så jag kan börja "jobba" hehe Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Har du lödkol, lödtenn, kabel osv?Jajjamensan Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 då blir det en lång natt Självklart Citera
cheva Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 du ska inte sitta bakom jag sitter och njuter av en god japansk whisky Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Mmmm kanske skulle ta och samla ihop allt och ta en tur till Trelleborg Citera
impajimpa Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Kommer runt kl03 inatt Blir ju inte så länge inatt. Blir till att sätta ihop profiler osv. Börjar inte fästa ledchipp och löda förrän imorgon kväll Citera
impajimpa Postat 12 december 2013 Författare Postat 12 december 2013 Lite blev gjort inatt. Monterade ihop alu profiler och sidorna. Citera
_Manne_ Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Nice!! , fullt ös i projektet ser jag!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 12 december 2013 Författare Postat 12 december 2013 Ja än sålänge går det framåt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.