Gå till innehåll

Erfarenheter av Koumansetta hectori


Heske

Rekommenderade inlägg

Jag hade 1 i lite mer än ett halvår i mitt förra nano. Smal liten plutt släpptes ner i akvariet och jag trodde den skulle dö för den var så mager men den tog sig. En dag var den bara borta, men sist jag såg fisken var den fet som en tunna. Den började med att picka efter poddar bland algerna rutan men senare åt den allt ... pellets och frysfoder. Trevlig fisk. Fredlig, rolig, lite skygg. Ingen aning om de fungerar bättre i grupp / par.

Jag tror att de är svåra precis som Rainfordii att få att leva länge. De behöver verkligen sina veggies för att må bra under längre tid. Friska fina grönalger/rödalger. Pellets/frysfoder-dieten är nog inte optimal.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De går att hålla i par, men vad jag vet kan man inte se skillnad på könen. Och samkönade verkar vara svårt att få att samsas. Mina senaste försök har slutat med att ena fisken försvunnit efter att ha jagats en hel del.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, dom är inte såna som byter kön då? Min har faktiskt aldrig intresserat sig för alger, och då had jag ändå ganska mycket i det gamla karet ett tag. Den äter riktigt små flakes och artemia med god aptit däremot. Men så är den också nästan dubbelt så stor som när jag köpte den nu.

Får kanske fundera lite till, men hade varit roligt om man kunde få ett par att trivas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...