Luddox Postat 6 maj 2013 Postat 6 maj 2013 Min Favia har nu hängt med i tre år, med varierande form genom åren. Nu har den dock visat en ny sida, nämligen att några av dess polyper blåser upp sig som ballonger (se bild). Någon som har en aning vad detta är symptom på? Citera
Anders_R Postat 6 maj 2013 Postat 6 maj 2013 Jag har sett det där i butiken på Korallrevet för en massa år sedan och jag tror att det är en delning. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att korallen delar på sig, men skicka en riktad pump mot "blåsorna" så kommer nog en ny kalkkropp bildas snart nog. Mina 15 cent... Citera
lottac Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Jag har en annan hjärnkorall som efter några år hos mig fick små utskott med "skinn och kalkskelett under" som lossnade. Hos mig var det delning. Kanske är det på g hos dig också. Citera
Vandal Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 har sett samma på flera sådana... de droppar av nya kolonier så... Citera
Luddox Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 Kul, var lite rädd för motsatsen. (dvs att den var helt ur form..)Tack för tipsen ovan.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.