Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat

Hej är som sagt ny på det här och tänkte kolla med andra om mina värden i karet verkar bra ?

Salthalten ligger på 1,023

ammoniak ligger på 0,0373

nitrit runt 0-0,3

nitrat 5

hårdhet 9

ph 7,9

temperatur 26 grader

Med vänlig hälsning, david

Postat
Nu har jag monterat 2 rör till i akvariet sen har vi skaffat lite städpatrull och koraller

[ATTACH=CONFIG]96690[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]96691[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]96692[/ATTACH]

har du bild på montering av två till lysrör ? Får du värme problem ?

Postat

Det gör det , sitter 2 juwel marin 1 color och ett blue , var tvungen att montera fläktar då värmen gick upp över 28 grader kommer bild lite senare på fläktanordningen Med vänlig hälsning, david

Postat

Här kommer lite bilder på mitt bygge med kylfläktar :) på första bilden ser man dom nya täckskivorna och fläktarna ink skydd , valde att ta upp hål och montera i originalhandtaget för att det ska se så original ut som möjligt, andra bilden är dom gamla skydden Med vänlig hälsning, David

post-7652-14468929556651_thumb.jpg

post-7652-14468929556878_thumb.jpg

post-7652-14468929557087_thumb.jpg

Postat

Tackar :) innan med 4 rör kom jag upp över 28 grader och nu med fläktarna på lägsta varv runt 25-26 höjer man farten mer är det nog noga problem att sänka det ner mot 23-24 . Fläktarna trycker ner luften mot vattnet, Med vänlig hälsning, David

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...