Gå till innehåll

Ibland undrar man bara vad som händer =(


PeterGG

Rekommenderade inlägg

Vaknade igår, märkligt, en av mina Chromis Cyanea är ihjälslagen (antar ihjälslagen då health status var bra länge)... ok tänker man, det var den minsta av 3 och de andra två var jävligt aggro... även om den var minst var den 6cm lång...

Igår när jag matade, såg jag inte min japonicus kirurg... märkligt... aja, inte i morse heller, så nu börja jag städa, den arme saten hade hoppat ur akvariet...

Det är sällan jag har fiskar som dör i karet... så man undrar, vad sysslar dem med..

3 år höll jag honom... Well well, funderar på om någon fisk blivit för stor i akvariet, och ställer till det. Kanske chromisarna..

Någon tanke?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, lite så, kirurger kan väl bli mer än 10 år... finns en handlare i Mölndal som hävdar han hållt en Xanthurum i 14...

Så när jag köper en fisk jag vet blir gammal, ställer jag in mig på, att hålla den i liv så länge jag bara kan..

Funderade en stund på att blötlägga kirurgen, se om man kunde sparka igång den med ett bilbatter eller ngt... men, kändes osannolikt... =)

En av de andra chromisarna är ärrad ser jag. Så det har nog varit slagsmål..

1. Ska jag försöka fånga Chromisarna och låta de gå vidare, så att de inte tar över karet helt och hållet

2. Ska jag köpa 4-5 nya fiskar och släppa på, så att chromisarna släpper sitt revir...

3. Göra något annat

Som sagt, chromisarna är aggro nu,.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...