Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej,

har ett juwel Lido 120 liters kar med originalbelysning 2x24 watt t5 lysrör och är i tankarna att skaffa lite bättre belysning då jag är medveten om att det inte räcker till senare när jag ska ha i koraller osv

så jag funderar på att skaffa 2 extra rör på 24 watt vardera och en hållare enligt bild

kommer jag klara mig på 4x24 watt ?

Och vilka färgval skall jag ha på rören vill inte ha enbart blått utan "lagom" :) Med vänlig hälsning, David

post-7652-14468929433354_thumb.jpg

Postat

Med original men med de två extra tror jag du kommer långt med. Jag har ingen stor erfarenhet av saltvatten/koraler men jag klarade mig med att köra två t8 rör ett tag över skivanemoner, xenia och Kenyaträd. :) Dock så hade jag ett litet kar.

Postat

Jag kör två marine samt reflektorer i mitt Rio 180. Funkar utmärkt. Kör mjuka, LPS samt sps och de växer allihop. Sätt bara de mer ljuskrävande högre upp.

Postat

Ingen förutom värmen de tillför. Fler är bättre, men frågan är om du behöver det extra ljuset? Det handlar ju till stor del om vad du ska ha för koraller.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...