saltatrox Postat 10 maj 2013 Postat 10 maj 2013 Tängte prova dosera väteperoxide. För att jag har cyano/dinosRätta mig om jag har fattat fel.Ska dosera 1/2 ml per 10 liter i 4 dar sen 1ml per 10 L tills det försvunit.Jag har ca 500 liter totalt, då har jag räknat bort all sten och dyligt.Jag har både koraller och fisk i burken, nått jag ska va extra varsam mot ?Ska jag stänga av skummarn eller nått annat ja ska tänga på ?Mvh Thomas Citera
Hermanbrute Postat 10 maj 2013 Postat 10 maj 2013 Jag skulle inte stänga av skummaren, låt den vara på hela tiden + mycket circulation.Sen så innan du doserar så sug upp så mycket du kan.Imorgon kommer det komma mer. sug upp det med innan du doserar nästa dos.Annars dör för mycket alger på en gång och då kan det bli giftigt tror jag. Citera
saltatrox Postat 10 maj 2013 Författare Postat 10 maj 2013 håll koll på Mg om du ska döda cyanoVad då håll koll ?Ska det va högt, låg, hållas jämn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.