Gå till innehåll

Ledkitt till RSM130


Heske

Rekommenderade inlägg

Har haft lite funderingar på att i framtiden byta ut originalbelysningen i Rsmet mot led men eftersom jag är fullständigt allergisk mot diy så får det ju bli nått färdigt kitt.

Har kollat på Rapidled och Stevesled, finns det fler färdiga kitt?

Fördelen med Stevesled som jag ser det är ju att man kan få kittet helt färdigbyggt.

Nån som har erfarenhet av nån av dom här kitten eller några andra? Även åsikter och tips utan erfarenhet kan va intressant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har från Rapidled i mitt och är väldigt nöjd. Enkelt att installera också. Det enda jag kan klaga på är dimmern jag köpte till som har inbyggda program för sol upp/ner, den funkar ju inte riktigt som det beskrivs på deras sida

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har från Rapidled i mitt och är väldigt nöjd. Enkelt att installera också. Det enda jag kan klaga på är dimmern jag köpte till som har inbyggda program för sol upp/ner, den funkar ju inte riktigt som det beskrivs på deras sida

Ok, va det helt färdigt när du fick det eller fick du bygga ihop det själv? Hur funkar det med dimmer om man kör med timern?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var typ färdigt. Beställde solderless varianten så det var bara att skruva fast led:en på alu-plattan och koppla sladdar imellan dem, sen var det bara att dra ström precis som originalbelysningen var kopplad till driverna. Man får en väldigt bra och grundlig beskrivning till.

Jag kör på två timers, den till originalbelysningen, och en separat till dimmern som tänds lite senare och släcks lite tidigare än den andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den klarar inte av sol upp/ner som jag hade önskat. Den börjar på ca 20% och ökar, inte på 0 som jag läser det i deras beskrivning av produkten. Samma sak gäller sol ner fast tvärtom.

Skickat från min S4 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oscar, behöver du hjälp med lödning så hjälper jag gärna till ifall du köper ett kit.

Tack för erbjudandet! Än så länge är det bara på planeringsstadiet. Får se hur det blir, först ska det uppgraderas till stora karet iaf. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte dimmern, men själva ledrampen är jag väldigt nöjd med

Skickad från min iPad med Tapatalk HD

Ok, då blir det ju dessutom billigare :) det får nog avgöra saken, blir nästa investering efter att det stora karet fått led.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...