Gå till innehåll

rörmask död eller levande ??


Rekommenderade inlägg

Jag köpte en rörmask igår och den var väldigt fin i affären och när jag kommer hem så funderar jag om jag verkligen satt den rätt väg idag då den ännu är helt ihopdragen ?? men jag noterade i affären hur den delen som sitter i sanden såg ut. kan jag ha dödat den eller något hänt ? var ca 10 minuter från att han tog upp den på affären till att den var nere i mitt kar. tacksam för svar ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har upplevt samma... En ville inte visa sig på nästan 2 veckor.

Den lever nog, den är bara blyg ;-)

Tacksam för snabbt svar :-) så det är låta den vara då:-) tyckte den var som väldigt mjuk då man skulle lyfta upp den ur påsen tänkte så jag inte skadat den :-(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min tank kryllar av rörmaskar jag fått med från min LS. Har märkt av att dem ibland flyttar på sig och lämnar då självklart sitt rör.

Min gissning är att din rörmask inte trivdes där du satte den eller att du som sagt satte den åt fel håll och den har flyttat sig.

Hoppas bara för din skull att om den flyttat sig, att den inte satt sig på en mörk plats. Majoriteten av mina rörmaskar sitter i mörkret

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...