Gå till innehåll

Vita prick Vs Microbe Lift Herbtana 0-1 ?


Rekommenderade inlägg

Köpte en liten liten Doris av min handlare som självklart säljer i sin lokala butik... Den hann knappt doppa sig innan den tackade för sig.

Fick tag i en lite större som även den koppades in efter konstens alla regler med bara månljus osv.

Det gick kanon, ett par timmar senare slänger min dotter sin mobil i akvariet från andra våningen -nej.

En halvtimme efter det hade den vita prick överallt. Körde i massa aktivt kol och sänkte salt .01. (1.026 -> 1.025)

Har tyvärr ingen uvc eller ozon så jag besökte nämnda handlare igen och fick med mig Microbe Lift Herbtana.

Efter 2 dagars kur så försvann all prick och jag har inte sett något negativt på koraller, anemoner eller annat.

Skummaren skummade grymt blött efter att jag slog på den dag 3, men jag vet inte om det beror på skummaren eller om det var medlet.

Har inte haft prick förut Och vet ju inte om den skulle ha repat sig ändå, den åt innan kuren och under kuren. Men om det funkar för någon annan så...

Mobilen höll efter osmos vatten bad och körd i ugnen på varmluft i 3 timmar 50c.

Igår lossnade ena glaset från min avrinning, det går bra nu ;)

Tack för hjälpen Leffe!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...