Gå till innehåll

Död fisk i Akvariumet


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Startade ett 120 liters kar för ca 6 veckor sen hade tre fiskar i och nu dog en helt plötsligt mådde hur bra som helst sen börja den simma på sidan och dog. Ska jag göra vattenbyte ? Dom andra två mår bra. Har en korall jag inte får fast på stenarna den bara åker på botten och nu är den ihop nypt och undrar om den kan ge farliga ämnen i vattnet om den håller på dö ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland dör fiskarna bara för en har du tagit upp den döda fisken? Ser du ngt konstigt med dom andra fiskarna andas dom snabbt kliar sig mot stenar ell dylikt, Jag brukar byta 10% vatten i veckan alltid vet inte hur du gör är det en anemom du menar dom brukar inte ge ifrån sig ngt när dom dör men om dom fastnar i en pump så släpper dom ifrån sig trorjag lycka till mvh Odel68

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du koll på dina vattenvärden? Se till att göra mätningar och försök stabilisera eventuellt dåliga värden.

Vad var det för korall du ville få fast föresten? De flesta koraller bör du fästa med antingen superlim eller korallepoxy om du ska få fast dem

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vattenvärdena var bra och jag byter också 10 % i veckan :-) korallen vet jag inte riktigt vad den heter ser ut som en skiva som är limegrön. Ja tog upp fisken. Dom andra två andas normalt och kliar sig inte :-) skumt men får avvakta lite sen handla en ny clown :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, om det är en skrivanemon så kan du lägga den i ett glas med en sten eller grus eller liknande. Ge det nån vecka så kommer den fästa sig och sen kan du limma fast stenen/gruskornet.

När jag säger att du ska ha den i ett glas så menar jag inte att du ska ta ut den ur akvariet och ha den i ett glas utan ha glaset i akvariumet så att skrivanemonen inte blåser bort i strömmen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...