Gå till innehåll

Hjälp!


pkarl

Rekommenderade inlägg

Vet just nu inte om jag skall skita i allt vad akvarium heter och ägna mig åt båten istället. Är så grymt besviken och ledsen just nu så det inte är klokt. Det som har hänt är att nätagget jag köpte har slutat att fungera och nu är det helt mörkt i akvariet.

Detta hände idag när jag kom hem från jobbet. Nätagget var väldigt varmt och jag antar att det är någon säkring eller liknande som har gått.

Det roliga är att jag hade fått hem min nya arduino idag eftersom den andra jag hade blev kortsluten. Jag tänkte precis börja programmer denna när detta hände. Skit också...

Nättagget har ju visserligen gått för fullt nu i ca 1 vecka och jag trodde faktiskt att den skulle klara detta. Tyvärr var det väl bara skit det jag köpte från hong-kong.

Nu till min fråga, är det någon som har en "power switching supply" på minst 350w, 7A och ger 48 volt ut eller mer som jag kan låna alternativt köpa? Annars, vet ni något ställe som man köpa det ifrån som har helg öppet?

Mvh

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet just nu inte om jag skall skita i allt vad akvarium heter och ägna mig åt båten istället. Är så grymt besviken och ledsen just nu så det inte är klokt. Det som har hänt är att nätagget jag köpte har slutat att fungera

Sätt dig i ett hörn och räkna till 10 medan du andas djupt!

Shit happens...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ebay som gäller.. Ta ett märkes agg, meanwell med lite mer finesser för runt 55 euro.. Kina för 29 blir just Kina.. Kör själv med båda varianterna o bara Kina som gett upp för min del..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla för tipsen. Kollade på Kjell.com och dem passar ju tyvärr inte. Enbart 12 volt ut tyvärr. Får väl bli att koppla in mh belysningen igen och sedan beställa nytt från ebay. Det blir Meanwell denna gång...

Mvh

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...