Aquaguy Postat 6 juni 2013 Postat 6 juni 2013 Jag ska precis lägga i 3 kg levande sand i akvariet jag har redan koraler och fiskar i akvariet. Frågan är då behöver jag ta ut fiskarna ur karet eller är det onödigt med tanke på att sanden är blöt då den troligen inte kommer damma så mycket? Citera
Laggeman Postat 6 juni 2013 Postat 6 juni 2013 Ner med påsen i karet, dra en slits med en rakbladskniv, och lyft påsen försiktigt från botten, sen får du dra ut sanden lite där den ska hän.Du behöver absolut inte ta upp fisk och korall ur karet. Citera
Svahn Postat 6 juni 2013 Postat 6 juni 2013 då den troligen inte kommer damma så mycket?Det kommer "damma" väldigt mycket..... Citera
röris Postat 6 juni 2013 Postat 6 juni 2013 hejjag tog ett plaströr och ställde mot botten och fyllde sanden igenom röret det dammar lite men det funkade rätt bra......så får man sanden där man vill ha den michael Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.