Matthias_H Postat 6 juni 2013 Postat 6 juni 2013 Har ett juwel lido 120 liters med tillhörande filterhörn och undrar hur ofta ska man tvätta filtren ? Och hur ofta ska man byta filter ??? Vadden har jag bytt ungefär en gång i veckan :-) tacksam för svar Citera
JonasW Postat 6 juni 2013 Postat 6 juni 2013 Man brukar väl skippa filtervadden osv som man använder i sötvattenskar?Jag har ett Juwel Rio 180 och i mitt filterhörn så har jag fosfatremover och aktivt kol. Citera
odel68 Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 Jag har inga filter kvar heller i mitt 120 liters lido, kör uvcpumpen och kol även fosfatremover i det facket ibland mvh Odel68 Citera
Matthias_H Postat 7 juni 2013 Författare Postat 7 juni 2013 Okej kanske man skulle sätta i lite levande sten fosfatremover och kol för istället och slänga bort alla filtermaterial ?? Citera
odel68 Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 Låter som en bra ide men behöver du fosfatremover nu, har du kollat värdet? Tänkte på att du inte varit igång så länge ännu mvh Odel68 Citera
Matthias_H Postat 7 juni 2013 Författare Postat 7 juni 2013 Värdena är bra och mina kalkalger växer så det knackar :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.