Gå till innehåll

ska köpa salt till nya karet


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

är så att jag sitter och ska beställa salt,o zeo produkter till nya karet och behöver hjälp med några frågor. ska köra zeovit från start på detta kar. och frågan är vilket salt jag ska ha att fylla karet med, ska köra med reefers best sen vid delvattenbyte, men är det värt att fylla med detta från start då jag förstår det som att detta salt har höga spårämnes värden då man ska klara minska bytena till 5% byte var annan vecka. kom gärna med förslag ganska fort om det är möjligt tacksam för svar!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

reefers best skall blandas med osmos vatten så du tänker på det. det har inga ämnen tillsatta i som tar bort farliga reningsämnen som många andra salter har på marknaden. saltet skall ligga i topp på spårämnen tillskott men de är absolut inte så höga att dina koraller skulle må dåligt av det. Valet är ditt vad du köper för salt och jag tror det blir bra oavsett om du väljer Tm proo reef , TM bio actif , reefers best , DoD eller liknande...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv 2st 10L dunkar med osmos för vanligt påfyllnad av dunstat vatten samt 20L färdigt saltvatten inför bytet till helgen, 20L har iofs stått stilla inte uppvärmt i en vecka allredan nu. Locken är åtskruvade enligt konstens alla regler så jag hoppas att det bara är att köra i värmaren till Fredag så de e varmt och gött till Lördag inför bytet.

Hmm, varför vill man i denna hobby bara ha större och större akvarium? Jo för de är så vackra att titta på.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...