Gå till innehåll

Någon som testat modular led?


Saltabiten

Rekommenderade inlägg

Jag undrar om det är någon här på guiden som testat att måttbeställa upphängning för LED från modularled.ca?

Jag kör själv med Ecotech Radion och det finns mig veterligen inte någon upphängning till dessa om man inte vill borra i taket. Surfade runt lite och hittade denna http://www.modularled.ca/custom-top-mount-led-bracket/

Är förvisso inte gratis, men en kostnad jag kan tänka mig för att slippa borra och styra ovanför karet.

Som sagt, någon som testat att beställa från denna tillverkare?

/// Viktor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollat på frakt och moms samt tullavgift också?

Prata med en plåt firma i staden och så kan ni kanske få det billigare gjort än att handla från Kanada.

Fattigmans varianten är ju att ta 22mm VP rör samt rörböjare och fixa en själv. Sprayburk med svart färg är billig också, kanske inte wife approved men men billigt.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var inne och kollade frakt, verkar som om det är $30 som gäller till Sverige vilket innebär runt 200 kronor, utgår från att priserna är i kanadensiska dollar. Detta skulle innebära typ 2 100:- totalt inklusive transport, åker ju eventuellt på moms så säg 2 600:- ungefär + tullavgift på ett par procent.

Det blir naturligtvis billigast att bygga något själv, men känner att jag varken har tid, ork eller handlag för det. Allra enklast hade naturligtvis varit om det funnits liknande inom EU men det verkar inte som det.

Kanske blir att beställa och chansa på att slippa tull och moms..

/// Viktor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kan borra i väggen funkar en ledtv-upphängning bra... Mina väggar är gjorda av koskit och gamla bastkjolar, så jag lämnadetillbaka min... Men det finns många varianter som man kan flytta runt tvn eller lampan med...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som om en del i USA använder denna http://www.h2oaquatics.co.uk/lighting/leds-and-moonlights/d-and-d-ai-sol-mounting-rail-12inch

Den har ben för att kunna monteras på tanken och ska tydligen funka rakt av med måtten på Radion-ramperna. Bara att köpa en ny skruv istället för öglorna som följer med.

Verkar ju som ett enkelt alternativ.

/// Viktor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...