Gå till innehåll

Tillsätta bakterier


Olle

Rekommenderade inlägg

Kom och tänka på en sak i dag när jag bytte 50 Liter vatten. Måste eller bör man tillsätta någon form av bakterie kultur i burken?

Kör med tillsatser av typ Balling via doserpump och alla firrar+Coraler mår hur bra som helst även dom få Sps jag har växer och frodas.

Läste på flarran med Special blend microbe-lift att man skulle ha underhålls doser varje vecka. Måste man verkligen det? eller är det bra att göra det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte det finns anledning till det, och absolut inte varje vecka. Men jag gör det någon gång då och då, kanske 1 gång per månad. Om allt är riktigt bra med ditt kar så låt det löpa på, lita på djurens kondition. Jag använder Biodigest de få gånger jag tillsätter något.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte det finns anledning till det, och absolut inte varje vecka. Men jag gör det någon gång då och då, kanske 1 gång per månad. Om allt är riktigt bra med ditt kar så låt det löpa på, lita på djurens kondition. Jag använder Biodigest de få gånger jag tillsätter något.

Din burk ser ju kanon ut. Då ska jag också köra så

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...