jesper Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Jag har beställt 4 st lysmata amboinensis men kom på när jag beställt att jag har en Stenopus hispidus. Ser den inte så ofta så jag tänkte inte på det. Funderar nu på om dessa kommer gå ihop. Eller om jag ska flytta min hispidus. Någon som har några erfarenheter av den kombinationen. Citera
freddi36 Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Var det du som frågade i saltvattensakvarister också? Jag har som sagt en hispidus med en Thos amboinensis och den skulle inte kunna bry sig mindre. Den sitter mest i sin håla och surar, ser mycket farligare ut än vad den är =p Citera
jesper Postat 13 juli 2013 Författare Postat 13 juli 2013 Var det du som frågade i saltvattensakvarister också? Jag har som sagt en hispidus med en Thos amboinensis och den skulle inte kunna bry sig mindre. Den sitter mest i sin håla och surar, ser mycket farligare ut än vad den är =pVille ha lite mer erfarenheter. Bättre att fråga än gång för mycket. Citera
Dykaren Postat 14 juli 2013 Postat 14 juli 2013 S. hispidus verkar vara väldigt olika från individ till individ. Själv har jag råkat ut för väldigt aggressiva som gett sig på både fisk och andra räkor, men jag har läst om många som haft mer tur med sina. Inte så mkt hjälp för dig kanske.... Citera
jesper Postat 14 juli 2013 Författare Postat 14 juli 2013 Kanske ska prova att fånga upp den ändå. För att vara på säkra sidan. Men jag vet inte hur jag ska få tag på den. Den gömmer sig bakom stenarna hela tiden. Citera
freddi36 Postat 14 juli 2013 Postat 14 juli 2013 Lägg nån doftande mat i en håv, den kommer gå rakt in tror jag. Citera
jesper Postat 15 juli 2013 Författare Postat 15 juli 2013 Försökte fånga hispidusen igår men det gick inte så bra. Fick upp ett tomt skal. Han måste ha krupit ur skalet när jag försökte få upp honom. Men när jag höll på så kom min kuekenthali fram som jag trodde blivit mat. Så då blev jag lite lugnare iaf. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.