Blåbert Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Upptäckte att en liten styloporadeagg jag har verkar ha ett rörmaskrör på sig. Den är lite hängig, och det kan jag isåfall förstå.Eventuellt har en pochiloåora också någon sorts hyresgäst.Vad kan man göra. Finns det nåt dopp att ta till? Citera
Blåbert Postat 15 juli 2013 Författare Postat 15 juli 2013 Inte den bästa bilden, men det vita syns kanske?Polyperna är indragna då jag just blåst bort detrius från den. Citera
ormet Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Rörmaskarna fäster bara på dött korallskelett och gör ingen skada vad jag märkt. Poccilioporan har nog tyvär vermetider, det har iallafall min från EC. De är direkt skadliga för korallerna.http://reefbuilders.com/2012/07/23/vermetid-snail-stony-corals/Hurra för den biologiska mångfalden! Citera
Blåbert Postat 15 juli 2013 Författare Postat 15 juli 2013 De verkar finnas i bägge. Kan man göra nåt? Citera
ormet Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Nåla/tandpeta dem till döds & limma igen hålen de bor i med superlim. Njut medans du gör det. Citera
Blåbert Postat 15 juli 2013 Författare Postat 15 juli 2013 Hehe, I will go medevial om their asses!Efter lite surf inser jag att jag har vermitider överallt på stenen. Bara att leva med antar jag? Citera
ormet Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Ja du får väl kalla dem för en biologisk loop och intala dig att de är nödvändiga för ett stabilt akvarium. Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.